تولید محتوا در وب فارسی: قسمت اول

سلام من سیاوش هستم و اینجا وبلاگ شخصی منه. در این سری مقاله، قصد دارم روش های تولید و انتشار محتوا از مبتدی تا پیشرفته رو برای تازه کارا توضیح بدم. اگر شما هم دوست دارید نویسندگی و تولید محتوا رو شروع کنید حتما در این مقاله همراه من باشید.

 

بستر مناسب انتشار

برای افرادی که تازه میخوان شروع کنن اولین سوالی که پیش میاد اینه که روی چه پلتفرمی محتوای خودشونو انتشار بدن که بیشتر دیده بشن! پاسخ این سوال فقط و فقط پلتفرم های وب محور هستش مثل خیلی از وبسایت های موفقی که محتوای با ارزش و با کیفیتشون فقط روی وبسایتشون دیده میشه و توی شبکه های اجتماعیشون فقط یه اشاره ی کوتاه یا یک معرفی ازش میذارن تا کاربران از انتشار محتوای جدیدشون با خبر بشن.

داشتن یک وبسایت برای همه ی کسانی که تازه میخوان شروع کنن کار سخت و شاید پر هزینه ای هم باشه! اما توی این مقاله میخوام سرویسی رو بهتون معرفی کنم که بدون هزینه می تونید محتوای با کیفیتتون رو داخلش انتشار بدین و به نوعی وبلاگ اختصاصی خودتونو داشته باشید و راه اندازی وبسایتتون رو زمانی انجام بدین که مخاطب و دنبال کننده های خودتونو پیدا کردید.

 

فرض کنید شما دارید در مورد محصول جدید شرکت اپل مقاله ای می نویسید. اگه این مقاله رو در قالب پست اینستاگرام منتشر کنید بسته به تعداد فالوور هاتون و اینکه چقدر هشتگ هایی که استفاده کردید داخل قسمت کپشن پر بازدید باشن، یه تعداد افراد مشخص اونو می بینن. حالا این عدد میتونه بالا یا متوسط یا حتی اگه پیجتون تازه راه افتاده باشه حتی پایین هم باشه!

اما اگر این مقاله روی وب منتشر میشد…

گوگل این مقاله رو ایندکس میکرد و هربار توسط شخصی جستجو می شد به عنوان نتیجه جستجو مقاله شما رو پیشنهاد میداد! هر روز به تعداد خوانندگان اون مقاله افزوده میشد! و این روند تا ابد برای تمامی مقاله های شما ادامه داشت!

حالا که متوجه اهمیت انتشار محتوای باارزش روی وب شدید شاید براتون سوال پیش اومده باشه که چرا اکثر مردم بجای وبسایت و وب دنبال پیج های اینستاگرام و… هستن؟

اول اینکه راه اندازی وبسایت هزینه ی تقریبا زیادی رو در بر داره و این هزینه ماهیانه یا سالیانه باید تمدید بشه. (در مقاله های آینده به صورت دقیقتر به این مسئله می پردازیم)

بجز هزینه، بسیاری از افراد فقط به موبایل دسترسی دارن و براشون ساده تره که داخل اینستاگرام فعالیت کنن.

داخل پیج اینستاگرام فرقی نمیکنه که محتوای کپی و زرد می نویسید یا یک نویسنده واقعی هستید چون هیچ نظارت و درجه بندی ای مثل امتیاز ها و رده بندی هایی که گوگل برای وبسایت ها انجام میده وجود نداره!

 

پس اگر نویسنده ی واقعی هستید و می خواهید محتوایی که تولید می کنید شناسنامه داشته باشه و اگه کسی اونو کپی کرد توسط گوگل توی لیست سیاه قرار بگیره حتما باید روی وبسایت منتشرش کنید!

 

می رسیم به معرفی این سرویس:

ویرگول

ویرگول یک سرویس اجتماعی وب محور، بر پایه متن هستش. درواقع تمام امکاناتی که داخل اینستاگرام داریم مثل لایک کامنت دنبال کنندگان و … رو در خودش جای داده اما نکته ی مهمی که ویرگول رو از اینستاگرام جدا میکنه وب محور و وبلاگی بودنشه! هر محتوایی که در ویرگول می نویسید برای گوگل بهینه سازی میشه و در صورتی که کاربری اونو جستجو کنه براش نمایش داده میشه. این اتفاق از زمانی که محتوای شما منتشر میشه تا ابد ادامه داره…

به این بهینه سازی برای گوگل در واقع سئو (seo) گفته میشه که در مقاله های آینده بصورت کامل بهش پرداخته خواهد شد.

 

 

در ویرگول بجز انتشار محتوای خودتون می تونید چند دسته بندی محتوایی که بهش علاقه دارید رو انتخاب کنید تا ویرگول مطالب مناسب شما رو هرروز در قسمتی به نام تحریریه بهتون پیشنهاد بده و اینطوری دیگه همیشه مطالب جدید و خاص خودتون در دسترس هستش.

هنوز عضو ویرگول نشدید؟

عضو ویرگول بشید و آدرس وبلاگتونو توی نظرات این مقاله بنویسید.

ممنون که توی این مقاله هم همراه من بودید.

 

 

 

سیاوش
سیاوش

مهندس نرم افزار با بیشتر از 10 سال سابقه طراحی و توسعه انواع وبسایت و وب اپلیکیشن. مسلط به مباحث استراتژی، سئو و امنیت وب. مدرس دوره های طراحی وبسایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات آنلاین دیگر، تولید/مدیریت/انتشار محتوا حرفه ای، دیجیتال مارکتینگ و کسب درآمد از اینترنت. موسس آکادمی و مارکت سیابلاگ.

4 دیدگاه

  1. سلام ویرگول دقیقا چطوریه عضو شدن و دریافت وبلاگش؟
    خیلی مطالبت گرم و صمیمیه چیزای خوبی ازت یاد گرفتم ادامه بده.

    • سلام
      در قسمت دوم از این سری مقاله بصورت کامل عضویت و وبلاگنویسی در ویرگول رو توضیح میدم و روش های سریعتر بازدید گرفتن مطالب و وبلاگتونم پوشش داده میشه.

  2. کاش آپدیت های بلاگ هارو سریع تر اضافه کنین خیلی به وبلاگنویسی علاقه پیدا کردم ولی دلم نمیخواد آموزش ویرگول رو تو سایتای دیگه بخونم منتظر آپدیتم…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *