جایگزین gtmetrix برای سنجش سرعت و کیفیت سایت در ایران

قبلا برای سنجش کیفیت و سرعت سایت یکی از سرویس های محبوب بین کاربران GTMetrix بود که مدتی هستش نسخه رایگان آن از دسترس خارج شده و برای استفاده از آن حتما پس از عضویت باید حق اشتراک پرداخت کنید. اگر شما دنبال یک جایگزین gtmetrix مناسب هستید، در این مقاله همراه من باشید.

 

معرفی سرویس Lighthouse از گوگل | جایگزین gtmetrix

بعد از آپدیت الگوریتم های گوگل برای سنجش سرعت، کیفیت و ساختار صفحات وب، سایت های زیادی با خطاهای LCP بسیار بالا مخصوصا در حالت موبایل در SearchConsole مواجه هستند. جایگزین gtmetrix برای بررسی این خطاها و تست و بررسی مشکلات دیگر، بهترین گزینه درحالت گلوبال استفاده از سرویس PageSpeed.Web.Dev است. اما برای تست های لوکال میتونید از همین سرویس داخل مرورگر خودتون استفاده کنید.

جایگزین gtmetrix

استفاده از سرویس PageSpeed گوگل:

کافیه وارد این لینک شوید و آدرس صفحه ای از سایت موردنظر را وارد کنید. دو گزارش مجزی برای حالت دسکتاپ و موبایل در اختیار شما قرار می گیرد. مشابه با تصاویر زیر گزارش در چهار بخش با جزئیات زیادی که پایین صفحه لیست شده در اختیارتون قرار خواهد گرفت. سعی کنید اگر طراح سایت هستید یا به هر صورت کسب و کار شما به سایتتون وابسته هستش، حتما این تست رو از سایت بگیرید و اگر مورد قرمز داخل نتایج بود حتما رفعش کنید.

 

استفاده از سرویس PageSpeed در حالت لوکال از سیستم شخصی:

برای اینکار، کافیه داخل صفحه ای از سایت که میخواهید تست بگیرید راست کلیک کنید و گزینه Inspect Elements را کلیک کنید. در نوار ابزار باز شده روی تب LightHouse کلیک کنید. در این تب تمامی مواردی که نیاز دارید را تیک بزنید و آزمایش را استارت کنید. در این حالت یک تست جداگانه برای حالت دسکتاپ و یک تست دیگر برای موبایل می توانید انجام دهید و گزارش کامل هر دو تست دقیقا مشابه با PageSpeed در اختیار شما قرار می گیرد.

دسترسی ساده تر به این سرویس با نصب اکستنشن LightHouse در مرورگر گوگل کروم امکان پذیر خواهد بود. این اکستنشن از این لینک و مشابه با تصویر زیر در دسترس شما خواهد بود.

جایگزین gtmetrix

 

اصل داستان!

دقت کنید که گزینه های قرمز، در حقیقت بیانگر عبور سایت شما از محدوده مجاز هستش و اگر صفحه ای از سایت شما شامل موارد قرمز هست، درصورت داشتن کلیک ورودی بالا از گوگل شامل ثبت خطا در سرچ کنسول می شود و اگر این خطاها را رفع نکنید به مرور زمان باعث افت شدید رتبه سایت و نمایش شما در صفحات جستجو گوگل می شود! دقت کنید که توضیحات بسیار خوبی به همراه روش های رفع هر ارور و همچنین استاندارد طراحی صفحات سایت به صورت کامل در سایت Web.Dev توسط گوگل ارائه شده است.

داکیومنت فارسی گوگل

سیاوش
سیاوش

مهندس نرم افزار با بیشتر از 10 سال سابقه طراحی و توسعه انواع وبسایت و وب اپلیکیشن. مسلط به مباحث استراتژی، سئو و امنیت وب. مدرس دوره های طراحی وبسایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات آنلاین دیگر، تولید/مدیریت/انتشار محتوا حرفه ای، دیجیتال مارکتینگ و کسب درآمد از اینترنت. موسس آکادمی و مارکت سیابلاگ.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *