کسب درآمد تلگرام | راهکار برداشت پول برای کاربران ایرانی

بعد از مدت ها انتظار، سیستم کسب درآمد تلگرام هم فعال شد. باتوجه به اینکه این کسب درآمد بر بستر ارز دیجیتال اتفاق می افتد، مشکلات تحریمی و داستان های نقد کردن درآمد مثل یوتیوب را نخواهیم داشت. در این مقاله کسب درآمد تلگرام بیزنس را بررسی خواهیم کرد.

کسب درآمد تلگرام چیست؟

مدتی است که تلگرام امکان تبدیل اکانت عادی به بیزنس یا همون پرمیوم رو فعال کرده و علاوه بر دسترسی های فانتزی (مثل یه سری استیکر و شکلک که خیلی برای من مطرح نیس…) جدیدا امکان کسب درآمد برای صاحبان کانال های پرمخاطب، فعال شده است. یعنی علاوه بر داشتن امکانات بیشتر توی پروفایل مثل ساعات کاری، پاسخ های سریع، پیام های خودکار و… از این پس می توانید از چنل پرمخاطبتون کسب درآمد کنید و این درآمد هم داخل کیف پول ارزدیجیتال شما شارژ می شود.

شرایط و میزان درآمد از کانال تلگرام

شرایط شروع کسب درآمد از تلگرام

تا این لحظه، تنها کانال هایی که بیش از 1 میلیارد بازدید ماهانه و کانال هایی که بیش از 1000 عضو دارند، شامل موضوع کسب درآمد می شوند و می توانند مبلغ درآمد کسب شده را بدون کارمزد در کیف پول خود دریافت کنند.

میزان درآمد از تلگرام

باتوجه به اعلام رسمی تلگرام، 50% از مبلغ کل نمایش تبلیغات در کانال شما به عنوان درآمد متعلق به شماست. طبق گفته تلگرام،  این میزان سهم یکی از سخاوتمندانه ترین روش های تقسیم هزینه تبلیغات با تولیدکننده های محتوا در بین پلتفرم های اجتماعی است.

برداشت درآمد کانال تلگرام

برای برداشت و تبدیل درآمد کانال تلگرام به ریال، نرم‌افزار تلگرام خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. سپس، در صفحه کانال خود، به قسمت “Statistics” بروید که معمولاً از طریق سه نقطه در بالا سمت راست یا چپ قابل دسترسی است. سپس، بر روی “Monetization” کلیک کنید و این پنل جدید تلگرام برای کسب درآمد از تبلیغات را مشاهده خواهید کرد. مقدار واریزی به حساب کانال به محتوا و حوزه‌ی فعالیت آن بستگی دارد. درکل برای هر ۱۰۰۰ بازدید، یک تون (TON) یا کمتر به حساب کانال واریز می‌شود. قیمت یک تون (TON) را در هرزمان می توانید از سایت های صرافی ارزدیجیتال مشاهده کنید. پس از کسب درآمد از تبلیغات، می‌توانید آن را به کیف پول داخل تلگرام منتقل کنید، اما توصیه می‌شود که برای شماره‌های ایرانی از این روش استفاده نکنید، زیرا برخی کاربران گزارش‌هایی از بلوکه شدن سرمایه‌شان داده‌اند.

با توجه به محبوبیت و گستردگی بالای استفاده از تلگرام در سطح جهانی، کیف پولی که برای آن طراحی شده است، از قوانین سخت‌گیرانه بین‌المللی پیروی می کند. برای انجام تراکنش در آن، حتما باید مراحل احراز هویت را طی کنید. ایران به عنوان یکی از کشورهای تحریم‌شده، اجازه احراز هویت ندارد و درآمد شما ممکن است از بین برود. بنابراین، نکات گفته شده را جدی بگیرید و تا حد امکان از صرافی‌های داخلی مبلغی را در کیف پول تلگرام واریز نکنید.

بهترین راه برای نقد کردن درآمد تلگرام در ایران

کسب درآمد تلگرام

برای کاربران ایرانی، استفاده از کیف پول Tonkeeper، بهترین راه برای نقد کردن درآمد تلگرامی است. می‌توانید از این کیف پول در سیستم‌ عامل های مک، ویندوز، iOS و اندروید استفاده کنید. پس از نصب کیف پول Tonkeeper، نیاز است آن را در محیط Fragment تعریف کنید. Fragment به عنوان یک بستر، شما را قادر می‌سازد تا حساب تلگرام و کیف پول مورد نظر خود را به‌طور مستقیم به یکدیگر وصل کرده و موجودی تلگرام را به کیف پول منتقل کنید.

بعد از انتقال موجودی تلگرام که به‌صورت ارز Ton است، به کیف پول، می‌توانید آن را به صرافی‌های داخلی انتقال داده و به تومان نقد کنید. Tonkeeper از قوانین سخت‌گیرانه‌ی احراز هویت پیروی نمی‌کند و هر فرد می‌تواند امنیت کیف پول خود را با کد امنیتی تعیین کند. بنابراین، مشکلی با صرافی‌های داخلی ندارد. در حال حاضر، ممکن است Fragment در دسترس همه نباشد. گزینه “Withdraw via Fragment” هنوز فعال نیست، اما تلگرام قول داده است که در هفته‌های آینده، Fragment در دسترس عموم قرار گیرد. برای ایرانی هایی که تمایل دارند تراکنش های خود را در محیط تلگرام انجام دهند، می‌توانند از بات تلگرامی Crypto Bot استفاده کنند که قابلیت فروش، خرید و ذخیره‌ی ارزهای دیجیتال را مستقیماً در تلگرام دارد و مشکلی با صرافی‌های داخلی ندارد. اما توصیه می‌شود برای انتقال امن و بی‌دردسر Ton، از محیط Fragment استفاده کنید.

درآمد از تلگرام

توجه داشته باشید که برای درآمدزایی از کانال تلگرام، نیازی به پریمیوم‌کردن اکانت خود نیست، صرفاً کافی است که کانال شما بیش‌از هزار عضو فعال داشته باشد. به هر صورت، درآمد حاصل از تلگرام ممکن است کمتر از بقیه پلتفرم‌های مشابه مانند یوتیوب باشد، زیرا امکان تقلب در بازدید‌های تلگرام بیشتر است و هنوز سیستم های ضد تقلب آن مشابه سرویس‌های گوگلی نیست. قطعا در آینده تلگرام سیستم های ضد تقلب پیشرفته ای را توسعه خواهد داد.

 

سیاوش
سیاوش

مهندس نرم افزار با بیشتر از 10 سال سابقه طراحی و توسعه انواع وبسایت و وب اپلیکیشن. مسلط به مباحث استراتژی، سئو و امنیت وب. مدرس دوره های طراحی وبسایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات آنلاین دیگر، تولید/مدیریت/انتشار محتوا حرفه ای، دیجیتال مارکتینگ و کسب درآمد از اینترنت. موسس آکادمی و مارکت سیابلاگ.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *