لوکال هاست لاراگون | بهترین لوکال هاست برای وردپرس

اگر درحال یادگیری وردپرس هستید یا یک طراح سایت حرفه ای، قطعا نیاز دارید سایت های مشتریانتان را روی یک هاست محلی یا لوکال هاست اجرا کرده و ویرایش کنید. یکی از موارد مورد اهمیت این است که محصولات سایت راستچین برای اجرا در لوکال هاست نیازی به لایسنس ندارند به بدون تغییر دامنه می توانید هر تعداد که دوست داشتید از این محصولات را در کامپیوتر شخصی خودتون نصب کنید و طراحی سایت رو شروع کنید. در نهایت بعد از به اتمام رسیدن مراحل و انتقال به هاست و دامنه، لایسنس آن را خریداری کرده و فعال کنید.

لاراگون

 

لوکال هاست چیست و چطور از آن استفاده کنیم؟

لوکال هاست در حقیقت یک هاست در کامپیوتر شخصی شماست. به گونه ای که پایگاه داده و زبان های برنامه نویسی تحت وب روی آن پشتیبانی می شود و مثلا وردپرس را به سادگی اجرا می کند. برای طراحی و توسعه قالب و پلاگین یکی از اولین مواردی که نیاز دارید لوکال هاست هستش. در گذشته از نرم افزار های WampServer و Xampp استفاده می شد که ستاپ به نسبت پیچیده ای برای کاربر های تازه کار داشتند و افرادی که تجربه بالایی تو حوزه نرم افزار داشتند هم زیاد مورد استفاده نبود چون ترجیح میدادن محیط توسعه خودشون رو داخل لینوکس بسازند تا اینکه از چیزی مثل زمپ استفاده کنن. سخت بودن کار با رابط کاربری این نرم افزار ها همچنین نداشتن شورت کات های ساده برای تغییر نسخه PHP از نکاتی هستش که باعث شده کمتر افراد از این دو نرم افزار استفاده کنند.

 

لوکال هاست لاراگون چیست | بهترین جایگزین برای زمپ سرور

این نرم افزار تقریبا به تازگی بین فعال های حوزه وب محبوب شده و علاوه بر کیفیت بالا، سرعت و سادگی خیلی خوبی داره. نسخه های مختلف PHP رو میتونید نصب کنید و مثل هاست های سی پنل هرزمان که نیاز داشتید نسخه را تغییر بدید. نصب کننده اتوماتیک وردپرس هم یکی از موارد محبوبیت لاراگون است. به نسبت نرم افزار های قدیمی تر، مقدار منابع کمتری مصرف می کند و تجربه سریع و بهینه تری خواهید داشت. همچنین با استفاده از قابلیت Pretty URLs برای هر پروژه فقط با یک کلیک می توانید دامنه اختصاصی تعریف کنید. فرض کنید پروژه شما با نام syablog درحال راه اندازی است. کافیه تنها با یک کلیک ساده آن را با دامنه syablog.dev یا .local یا هرچیزی که دوست دارید برای خودتون ایجاد کنید.

 

دانلود لاراگون و شرکت در پروژه آن | Laragon

لوکال هاست لاراگون درحقیقت یک پروژه متن باز (OpenSource) است و برای دانلود این پروژه می توانید وارد گیت هاب لاراگون شده و تمامی نسخه های آن به همراه داکیومنت کامل را مشاهده کنید.

ورود به گیت هاب لاراگون
اگر برنامه نویس هستید و به این حوزه علاقه دارید، پیشنهاد میکنم در تکمیل و بروزرسانی های لاراگون در گیت هاب فعالیت داشته باشید باتوجه به زمانی که از ارائه رسمی آن گذشته، این پروژه توانسته تعداد زیادی از فعالان حوزه وب را به خودش جلب کند و بنظر برنامه کاربردی و آینده داری خواهد بود.

دانلود لاراگون

 

پشتیبانی لوکال هاست لاراگون | انجمن پشتیبانی رسمی لاراگون

باتوجه به تعداد زیاد مشارکت کننده در پروژه لاراگون، اگر هنگام استفاده از لاراگون با مشکلی مواجه شدید احتمالش خیلی زیاده که داخل این انجمن از قبل این مشکل بررسی و حل شده باشه. برای همین سعی کنید اول جستجو کنید و اگر پاسخ مشکل رو نیافتید یک تاپیک جدید ایجاد کنید و خیلی ساده مشکل رو توضیح بدید. تمامی موارد مربوط به افزودن نسخه های مختلف php و نصب و استفاده از اکستنشن های محبوب مثل ionCube در این انجمن توضیح داده شده و همواره بروز می شوند.

دانلود لاراگون

 

نصب نسخه های دیگر از php برای لاراگون در ویندوز

برای دانلود پکیج php کافیه به این صفحه مراجعه کنید: https://windows.php.net/downloads/releases و پس از دانلود نسخه مورد نظر، فایل را از حالت فشرده خارج کنید و پوشه آن را در این آدرس bin/php قرار دهید (این آدرس مربوط به محل نصب لاراگون شماست). اکنون این نسخه جدید در منوی laragon ظاهر می شود تا شما آن را انتخاب کنید.

 

نصب قالب های وردپرس راستچین در لاراگون بدون خرید لایسنس

همانطور که گفته شد، راستچین هیچگونه محدودیتی برای نصب قالب ها روی لوکال هاست نداره برای همین هرقالبی که از راستچین خریداری کرده باشین و به نوعی فایل قالب رو دراختیارتون داشته باشین مشکلی برای استفاده از آن روی لوکال هاست نخواهد بود. کافیه مثل هر هاست دیگه ای، اقدام به نصب اون قالب کنید (چه با بسته نصب آسان و چه به صورت دستی) و پس از فرآیند نصب، می توانید بدون فعالسازی لایسنس به طراحی سایت بپردازید. درنهایت بعد از تکمیل کار برای آنلاین شدن پروژه یک هاست و دامنه خریداری کرده و برای آن دامنه از سایت راستچین یک لایسنس خریداری کنید. عموما این روش برای دوستانی که تازه شروع کرده اند و نیاز به تمرین دارند بسیار مناسبه و هزینه چندانی هم نخواهید داشت.

 

دوره آموزش تصویری لوکال هاست لاراگون به زبان فارسی

اگر به هر دلیلی در کار با لاراگون نیاز به آموزش ویدئویی دارید و منابع انگلیسی برای شما قابل استفاده نیستن، پیشنهاد می کنم یه سر به دوره آموزش لاراگون وب دنج بزنید. الان که دارم این مقاله رو می نویسم تخفیف 100% داره و به صورت کاملا رایگان بعد از ثبت نام قابل استفاده هستش. بنظرم فرصت خیلی خوبیه برای کسایی که نیاز به منبع فارسی دارند و تیم وب دنج واقعا کارشون درسته.

دوره آموزش لاراگون

 

یک نکته مهم:

درکل سعی کنید اگر در حوزه وب و نرم افزار فعالیت دارید حتما تقویت زبان انگلیسی رو در برنامه روزانه خودتون قرار بدید چون به هر شکل تا زمانی که دوره های فارسی منتشر بشه شما از نکات بروز عقب میمونید و در کل همیشه هنگام جستجو به منابع فارسی محدود هستید.

 

نظر شخصی من درباره لاراگون و استفاده از لوکال هاست

اگر توسعه دهنده تازه کار یا در حال آموزش هستید، یا به هرصورتی مجبورید از ویندوز استفاده کنید، استفاده از انواع لوکال هاست مثل ومپ سرور، زمپ سرور و لاراگون میتونه گزینه مناسبی باشه و تا حدی چاره ای هم ندارید چون ایجاد محیط های توسعه لینوکسی زمانی که تحت ویندوز فعالیت می کنید به هر صورت چالش های خودشو داره و قطعا استفاده از برنامه هایی مثل لاراگون خیلی از این چالش هارو براتون حل میکنه. همچنین جامعه گسترده ای که داخل گیت هاب پشت این پروژه هست همیشه زمان مشکلات به دردتون میخوره و درکل کارتون راه میوفته. اما اگر برنامه نویس هستید احتمال بسیار زیادی داره که الان درحال استفاده از یک توزیع از لینوکس باشید که در این صورت با استفاده از این نرم افزار ها کلا غریبه هستید! حق دارید! 🙂 در لینوکس اکثر افراد ترجیح میدهند محیط توسعه دلخواهشون رو به صورت سفارشی سازی شده عموما با داکر راه اندازی کنند.

 

سیاوش
سیاوش

مهندس نرم افزار با بیشتر از 10 سال سابقه طراحی و توسعه انواع وبسایت و وب اپلیکیشن. مسلط به مباحث استراتژی، سئو و امنیت وب. مدرس دوره های طراحی وبسایت، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات آنلاین دیگر، تولید/مدیریت/انتشار محتوا حرفه ای، دیجیتال مارکتینگ و کسب درآمد از اینترنت. موسس آکادمی و مارکت سیابلاگ.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *